Fjordkraft forventer årlige millionbesparelser på smartere rutiner for innfordring

Fjordkraft har valgt Lindorff som ny leverandør av purring – og inkassotjenester i Norge fra 1. februar 2018. Med over én million kunder over hele landet estimerer partnerne årlige millionbesparelser som følge av smartere håndtering av inkassosaker.

Fjordkraft har valgt Lindorff som ny leverandør av purring – og inkasso i Norge fra 1. februar 2018. Med over én million kunder over hele landet estimerer partnerne årlige millionbesparelser som følge av smartere håndtering av inkassosaker.

- Det er en stor tillitserklæring og spennende start på langsiktig partnerskap, sier Anette Willumsen administrerende direktør i Lindorff Norge.

Avtalen innebærer et toårig partnerskap, samt en opsjon om ytterligere to år fra 2020.Gjennom samarbeidet får Lindorff tre nye ansatte i Bergen, som vil være lokalisert i Fyllingsdalen.

Sterke partnere

Fjordkrafts ambisjon er å være Norges mest attraktive strømleverandør, og søker aktivt etter de beste partnerne innenfor ulike disipliner.

- For at vi skal realisere vår strategi er vi helt avhengig av partnere som motiveres av våre ambisjoner og tydelig anbefaler strategiske verdiskapende tiltak. Her har Lindorff vist både sterkt engasjement og forståelse for vår situasjon og våre prioriteringer, sier finanssjef i Fjordkraft, Bjørge Pedersen.

Best på data

Inkassobransjen er i sterk endring, både gjennom teknologiendringer i prosesser, men også gjennom utnyttelse av potensialet som ligger i smart bruk av data. I anbudsrunden la Fjordkraft vekt på Lindorffs kompetanse og tyngde på å benytte nettopp dette.

- God kundedata gjør at vi med mye større treffsikkerhet kan si noe om forventningene til om og når betaling kommer til å skje. I tillegg kan vi gjennomføre innkrevingen på en bedre måte for sluttkundene, sier Christian Aandalen, direktør for kunde- og salgsavdelingen i Lindorff.

Målet er å bedre kundenes opplevelse, og gjennom dette redusere kundeavgang. Det er også et mål om å redusere antallet personer som opplever at strømmen «stanses» på grunn av uteblitt betaling. Basert på innsikt i kundemassen om hvem kundene er, kan kommunikasjonen tilpasses hver kunde. Dette kommer Fjordkrafts kunder, så vel som Fjordkraft selv, til gode.

Lindorff leverer analysetjenester som hjelper virksomheter å få kontroll på og styre sin egen kredittrisiko. Nysgjerrig? Ta en titt her.

Høy innovasjonstakt

Våre kunder og partnere er inne i en stor teknologiendring som påvirker hvordan vi bruker og utnytter teknologi. Mobile betalingsløsninger og grensesnittet mot kundene endres raskere og raskere. PSD2 og GDPR skaper en situasjon hvor nye roller skal besettes og hvor det fort kan skje bransjeglidninger. I tillegg har vi innovasjon som kan forandre strømmarkedet som ny batteriteknologi, solceller etc.

- Lindorff er et selskap som markerer seg hva gjelder stadig innovasjon og nytenkning. Dette er egenskaper vi verdsetter høyt i Fjordkraft og vi ser frem til å starte samarbeidet, sier finanssjef i Fjordkraft, Bjørge Pedersen.

Ønsker du mer informasjon om våre tjenester innen inkasso og faktura? Ta kontakt med oss på dette skjemaet.

Om Fjordkraft

  • Fjordkraft AS ble etablert i 2001 som et resultat av en fusjon mellom BKK Kraftsalg AS og Skagerak Energi AS.
  • Fjordkraft har hovedkontor i Bergen, og regionskontor i Sandefjord, samt i Trondheim gjennom datterselskapet Trondheim Kraft AS. I starten av 2015 ble det etablert kontorer i Oslo og Stavanger.
  • Eierne av Fjorkraft AS; BKK (48, 85 prosent), Skagerak Energi (48 prosent) og Statkraft (3,51 prosent) varsler i en pressemelding i november at de ønsker å legge til rette for ytterligere vekst og utvikling av selskapet og vurderer en børsnotering.
  • I dag er Fjordkraft et av Bergens største selskaper med en forventet omsetning på rundt 4,5 milliarder kroner i 2017